Vägt mina hamstrar

Igår tog jag mig tiden att väga mina små vänner, eftersom jag håller på att få upp min gamla gubbe i vikt, så tänkte jag passa på att väga mina 2 damer oxå.

Min gamle gubbe Månsten Väger endast 134g men han ökar sakta i vikt, så förhoppningsvis kommer han upp runt 150g som han har legat runt innan.

Sen min gamla tant Luna har ligger på 168g lite mindre än hon vägt tidigare, men ingen dramatisk viktnedgång utan ca 4g mindre än tidigare ^^

En bild där det syns vilket matvrak hon är, hon har trykt in 4 oskalade jordnötter där i, så går det när påsen går sönder och man  har en hamster som är snabbare än en själv och bara damsuger upp mat :p Sen har vi min lilla dam Vitula som är lite mer än 6 veckor, hon väger hela 110g även hon är gnaska matglad, kan inte motstå att komma fram när man prasslar med maten eller dyker upp med något gott i färskmatsväg :p

Vad är egentligen en normal vikt på en ca 6 veckors hamster?

Kommentera

